Skip to main content
Søk i dokumentasjonen

noLegge til kunde-/prosjektansvarligFor å gjøre en bruker til kunde må brukeren ha rettigheten ”Kunde-/Prosjektansvarlig”
Start med å søke opp brukeren du vil gi denne rettigheten. Alle instillinger for en bruker finner du under seksjonen ”Kunder”.

!(right){IMAGE-LINK+sokbruker}! Brukeren kan søkes opp på to måter. Du kan enten klikke deg fram til brukeren ved først å velge firamet brukeren tilhører, der etter avdelingen og til slutt velge brukeren. Hvis du ikke er sikker på hvilket firma eller avdeling brukeren tilhører kan du søke etter brukeren i søkefeltet for brukere. Når du har funnet brukeren du skal legge til som kunde-/prosjektansvarlig, velger du brukeren.

I brukerinstillingenen velger du ”Rettigheter” og legger til rettighetn ”Kund-/prosjektansvarlig” og klikker på ”Lagre”knappen. Brukeren vil nå dukke opp i nedtreksmenyen ”Kunde-/prosjektansvarling” under ”Firmainnstillinger” for en kunde.

Er det flere personer som skal motta e-post når en kunde bestiller via ImpleoWeb, må det registreres flere e-post adresser på brukeren. De forskjellige e-post adressene skilles med ”;” eks ”stein@impleo.no;yngvar@impleo.no” (adressene skal registreres uten anførselstegn).

Innholdsfortegnelse